Po přečtení všech možných i nemožných článků ohledně vedení kolony motorkářů,

a hlavně po své vlastní pětileté zkušenosti, chci napsat, jak to vidím já, a jak bych to rád viděl i u vás.  Je na to spousta odkazů (viz níže)  ale ke každému mám nějaké výhrady. Obzvlášť k těm z Ameriky . My na rozdíl od nich máme mozek celý a v pořádku.

-Velký počet povelů bych  hodně redukoval, to kde se jede v zipu, a kde je potřeba jet za s sebou pozná i začátečník.

 

- To, kam se jede, kde budou zastávky, oběd a tankování, vždy najdete v oznámení o akci na internetu.

 

-Nesouhlasím s tím, aby „nejslabší „ jezdci jeli hned za  mnou. Potřebuji, stejně jako zesilovače nebo servopohony  zpětnou vazbu, tedy odezvu minimálně o tom jak vyhovuje okamžitá rychlost. Částečnou informaci získám od sršňů, a hlavní od sledování kolony (prvních 6-10 jezdců) ale nesmí to být nejistí nováčci, jinak se jede ve špatném tempu.

Chápu, že nemohou jet na konci kolony, kde je to náročnější, ale prostředek kolony je pro ně ideální místo.

 

- Jistá dávka slušnosti je, že první, kdo nastartuje  při začátku vyjížďky, nebo při zastávkách je  vedoucí jezdec. Nevzniká tím neklid, že už má někdo nastartováno a já ještě nemám helmu a rukavice. Teprve až nastartujije jasno, že se brzy pojede.

 

-Povel k nastartování.  Pravou rukou  pokrčenou v lokti několikrát zatočit nad hlavou.


 

 

 

-Upozornění na velké díry na silnici, na klacek, bláto, prostě na cokoliv co je na silnici nebezpečné a nemělo by tam být. Je-li vlevo, ukazujeme levou nohou, je-li vpravo ukazujeme pravou nohou.
 Toto je celkem logické gesto, kdy je potřeba si dát bacha.

 

 

 

-V případě nenadále překážky, prostě nutnosti výrazně zpomalit, popř. až zastavit, použijeme toto gesto:

 

 

 

 

 

-Velmi málo používané ale nutný pokyn je sevřete formaci,  hlavně při projíždění městem a před semafory, budu používat!!!

 

 

 

 

 

-Odbočení vlevo nebo vpravo ukazuji nataženou rukou alespoň 3 vteřiny. Signálem pro sršně je kolik ukazuji prstů, tolik sršňů je potřeba na zablokování křižovatky.

 

 

 

 

 

 

-Jedeme rovně, to ukazuji před kruhovým objezdem, pokud jedeme rovně.

 

 

 

-Dále ještě něco o troubení, na holky netroubímJ ale v zatáčkách kde není šance vidět dopředu ano, a to silně a několikrát, pokud mi pomůžete nebudu se zlobit.

Vždy protijedoucí auto zpomalí, a to je moje i vaše šance jak „ přežít“

-To by mohlo stačit, každý z nás má většinou řidičák spoustu let a nejeto hafo kilometrů